Misstag 6: Att likställa mål med siffror att nå

Saknar du erfarenhet av kampanjer? Eller har du slarvat med uppföljningen av dem du har [...]

Misstag 5: Att inte framstå som tillräckligt professionell

Det spelar ingen roll hur duktig du är om du inte framstår som professionell redan [...]

Misstag 4: Att sälja billigt

Små företag utgår slentrianmässigt från att det är bra att sälja mer, även när det [...]

Misstag 3: Att försöka säga allt till alla

Att begränsa sig till en målgrupp och hålla nere antalet budskap är inte att missa [...]

Misstag 2: Att lägga allt fokus på ökad kännedom

Att få fler att känna till dig är förstås bra, men glöm inte bort att [...]

Misstag 1: Att tro att folk bryr sig om dig och ditt företag

Att kunna se sitt företag utifrån, med kundernas ögon, är den enskilt viktigaste skillnaden mellan bra [...]

Blogg för småföretagare som vill marknadsföra sig – men inte vet hur

»Kom och köp korv!« Ropen hörs tydligt. Trots att jag inte är sugen på korv [...]